Loppis

Godmorgon! Mamma väckte mig redan halv tio för att säga att dem skulle till någon loppis och sälja kläder. Så bad hon mig kolla vad jag kunde slänga. Herregud vad jag hade mycket som jag kunde sälja! Jag har en byrå här nere som är proppfull och då menar jag verkligen proppfull! Och sedan har vi även en garderob där uppe som man kan gå in i som är fylld med kläder. Så jag valde ut allt jag ville slänga och jag skämtar inte, det var närmare hundra plagg. Helt sjukt. Miss sixty jeans och sånt som är sjukt snygga men som jag inte kommer att andvända mer. Hellre pengar än att dem ligger och skräpar och tar plats. Men det är ändå så sjukt svårt att antingen lämna bort eller slänga kläder tycker jag, för man tänker alltid ''Jag kommer säkert andvända det någon gång!'' Men nej, det är verkligen inte så. För man köper nytt hela tiden och glömmer bort det gamla.

Nej nu ska jag käka frukost! Vi hörs senare
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0